ID: 2799
Beskrivning
Studentlitteratur till Förskollärarprogrammet i
bra begagnat skick. Kom med prisförslag
Johansson, Eva & Pramling Samuelsson, Ingrid (2007). "Att lära är nästan som att leka": lek och lärande i förskola och skola.
Broberg, Malin, Hagström, Birthe & Broberg, Anders (2012). Anknytning i förskolan: vikten av trygghet för lek och lärande. SÅLD
Ladberg, Gunilla (2003). Barn med flera språk: tvåspråkighet och flerspråkighet i familj, förskola, skola och samhälle. 3. uppl.
Nelson, Anders & Svensson, Krister (2005). Barn och leksaker i lek och lärande.
Lindö, Rigmor (2002). Det gränslösa språkrummet: om barns tal- och skriftspråk i didaktiskt perspektiv. 2., [rev.] uppl.
Sommer, Dion, Pramling Samuelsson, Ingrid & Hundeide, Karsten (2011).Barnperspektiv och barnens perspektiv i teori och praktik.
Franck, Olof (2003). Domens eller hjärtats etik?: moral och människosyn i skolans värld.
Lindö, Rigmor (2005). Den meningsfulla språkväven: om textsamtalets och den gemensamma litteraturläsningens möjligheter.
Hartman, Sven G. (2005). Det pedagogiska kulturarvet: traditioner och idéer i svensk undervisningshistoria.
Bjar, Louise (red.) (2006). Det hänger på språket: lärande och språkutveckling i grundskolan.
Grut, Katarina (red.) (2005). Exemplet Reggio Emilia: pedagogik för demokrati och lokal utveckling.
Persson, Bengt (2001). Elevers olikheter och specialpedagogisk kunskap.
Vygotskij, Lev Semenovic (1995). Fantasi och kreativitet i barndomen. SÅLD
Doverborg, Elisabet & Pramling Samuelsson, Ingrid (1999). Förskolebarn i matematikens värld.
Patel, Runa & Davidson, Bo (1991). Forskningsmetodikens grunder: att planera, genomföra och rapportera en undersökning.
Kroksmark, Tomas (red.) (2014). Förskola på vetenskaplig grund.
Lundberg, Ingvar & Herrlin, Katarina (2005). God läsutveckling: kartläggning och övningar. 2., utök. uppl.
Persson, Annika & Wiklund, Lena (2008). Hur långt är ett äppelskal?: tematiskt arbete i förskoleklass. SÅLD
Bergius, Berit & Emanuelsson, Lillemor (2008). Hur många prickar har en gepard?: unga elever upptäcker matematik. SÅLD
Collste, Göran (2010). Inledning till etiken. 3., [utök. och uppdaterade] uppl.
Maltén, Arne (1998). Kommunikation och konflikthantering: en introduktion.
Björkdahl Ordell, Susanne & Dimenäs, Jörgen (2007). Lära till lärare: att utveckla läraryrket - vetenskapligt förhållningssätt och vetenskaplig metodik.
Lärarens handbok: läroplaner, skollag, yrkesetiska principer, FN:s barnkonvention. 10. uppl. (2015).
Johansson, Eva & Pramling Samuelsson, Ingrid (2007). "Att lära är nästan som att leka": lek och lärande i förskola och skola.
Broberg, Malin, Hagström, Birthe & Broberg, Anders (2012). Anknytning i förskolan: vikten av trygghet för lek och lärande. SÅLD
Ladberg, Gunilla (2003). Barn med flera språk: tvåspråkighet och flerspråkighet i familj, förskola, skola och samhälle. 3. uppl.
Nelson, Anders & Svensson, Krister (2005). Barn och leksaker i lek och lärande.
Lindö, Rigmor (2002). Det gränslösa språkrummet: om barns tal- och skriftspråk i didaktiskt perspektiv. 2., [rev.] uppl.
Sommer, Dion, Pramling Samuelsson, Ingrid & Hundeide, Karsten (2011).Barnperspektiv och barnens perspektiv i teori och praktik.
Franck, Olof (2003). Domens eller hjärtats etik?: moral och människosyn i skolans värld.
Lindö, Rigmor (2005). Den meningsfulla språkväven: om textsamtalets och den gemensamma litteraturläsningens möjligheter.
Hartman, Sven G. (2005). Det pedagogiska kulturarvet: traditioner och idéer i svensk undervisningshistoria.
Bjar, Louise (red.) (2006). Det hänger på språket: lärande och språkutveckling i grundskolan.
Grut, Katarina (red.) (2005). Exemplet Reggio Emilia: pedagogik för demokrati och lokal utveckling.
Persson, Bengt (2001). Elevers olikheter och specialpedagogisk kunskap.
Vygotskij, Lev Semenovic (1995). Fantasi och kreativitet i barndomen. SÅLD
Doverborg, Elisabet & Pramling Samuelsson, Ingrid (1999). Förskolebarn i matematikens värld.
Patel, Runa & Davidson, Bo (1991). Forskningsmetodikens grunder: att planera, genomföra och rapportera en undersökning.
Kroksmark, Tomas (red.) (2014). Förskola på vetenskaplig grund.
Lundberg, Ingvar & Herrlin, Katarina (2005). God läsutveckling: kartläggning och övningar. 2., utök. uppl.
Persson, Annika & Wiklund, Lena (2008). Hur långt är ett äppelskal?: tematiskt arbete i förskoleklass. SÅLD
Bergius, Berit & Emanuelsson, Lillemor (2008). Hur många prickar har en gepard?: unga elever upptäcker matematik. SÅLD
Collste, Göran (2010). Inledning till etiken. 3., [utök. och uppdaterade] uppl.
Maltén, Arne (1998). Kommunikation och konflikthantering: en introduktion.
Björkdahl Ordell, Susanne & Dimenäs, Jörgen (2007). Lära till lärare: att utveckla läraryrket - vetenskapligt förhållningssätt och vetenskaplig metodik.
Lärarens handbok: läroplaner, skollag, yrkesetiska principer, FN:s barnkonvention. 10. uppl. (2015).